העששית הקטנה -בערבית בגרסא מצולמת- זום - חירום

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 60
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: אלמינא-בית ליוצרים בנמל יפו
קהל יעד: א - ו
כמות קהל מקסימלית: 100
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 03/11/2020

אל הכיתה יגיע שחקן מההצגה  -לב לופטוס - המוזיקאי ודמות המספר שיגיע עם מרימבה ויעשה עם התלמידים הפעלה מוזיקלית של קטעים מתוך ההצגה . או השחקן  בסאם בירומי - שמגלם את הווזיר או השחקנית  - לאמא טאטור המגלמת את הנסיכה לאמיס . 

הם ישאלו את התלמידים שאלות בעקבות ההצגה וינהלו דיון -

1. מה סגנון ההצגה ?   2. עם מי הזדהתם מהדמויות ולמה ?    3. איך המוזיקה והתפאורה שרתו את העלילה ?   4. האם אהבתם את הקטעים של הצלליות ? מדוע ?   5. איזה קטע היה הכי מרגש ?                                               6. איזה קטע היה הכי משעמם ?   7. האם אתם מכירים את ג'סאן כנפאני ?   8. האם הסיפור היה מוכר לכם לפני הצפיה בהצגה ?   9. מי מתנדב לספר את סיפור העלילה ?                  10. מה אתם חושבים המסר של ההצגה ?    11. ההצגה היא מטאפורה להסרת חומות הלב כדי להיפתח לעולם ולסביבה בה אנו חיים . האם ניתן לעשות זאת בחיי היום יום ואיך ?

תקציר ההצגה :

המספר מוזיקה לייב : המלך מת ומשאיר צוואה - לביתו היחידה, למיס, "אם תביאי את השמש לארמון תהיי מלכה ."

סצינה ראשונה- למיס בחדרה עצובה והמשרת בא לטקס לה עצה :

למיס עצובה ואובדת עצות בחדרה ואז מגיע המשרת לתת לה עצה ,היא לא רוצה להיות מלכה אבל גם לא רוצה להמרות את צוואתו של אביה ...מבקשת עצה מהמשרת של המלך שרוצה גם בכס המלוכה בעצם ומסתיר זאת ממנה ..

סצינה שניה :

הניסיונות של למיס כדי להביא את השמש לארמון – הראשון :בהרים הגבוהים , שם היא כמעט מתייבשת והמשרת , מסתתר ומנסה להקדים אותה בתפיסת השמש אך ללא הצלחה ונופל ..למיס חוזרת לבדה לארמון

סצינה שלישית-

למיס מיואשת ועצובה נעלה את עצמה בחדרה ובכתה , לאחר יומיים ראתה פיסת נייר מתחת לדלתה בה היה כתוב – "את לא תוכלי להשיג את השמש בחדר נעול " . ואז היא מחליטה לנסות להגיע לשמש – עם כנפיים ושוב המשרת מנסה זאת לפניה ושוב הוא נופל ומקבל מכה ומשקר לה שהדוד שלו ניסה זאת ונפצע . אח"כ היא מעלה את הרעיון להגיע לשמש עם כדור פורח ושוב המשרת מנסה זאת לפניה , ושוב נופל והפעם נתקע לו קוץ ושוב מספר לה על הדוד שממציא עליו סיפור ...הנסיכה מגלה את מעשיו . ובתמורה להוצאת הקוץ הוא מבטי לעזור לה ומציע לתלות מודעות ברחבי הממלכה המציעים פרסים יקרי ערך לכל מי שיצליח להביא את השמש לארמון ..וכשאף אחד לא בא היא שוב עצובה וחולמת חלום בו היא מדמיינת איך השמש כבר בידיה...

סצינה רביעית –

שני מדענים מגיעים לארמון והנסיכה והמשרת מקשיבים להסברים שלהם בנוגע לשמש וכשאלה לא מביאים פתרון אלא ייאוש , הנסיכה פורשת ולפתע מגיע איש זקן עם עששית קטנה מנסה להיכנס לארמון לפגוש את הנסיכה למיס. הוא מורחק ע"י המשרת . למיס שומעת זאת במקרה ומבינה שיש לו פתרון ומנסה לקרוא לו אבל היה מאוחר מידי הזקן נעלם .. ושוב שקעה בייאוש ...ושוב פיסת נייר הופיעה תחת דלתה בה היה כתוב- "הזמן הולך ואוזל הנר הולך ונמס ..אור קטן של עששית יכול להפוך לאור גדול..

סצינה חמישית-

למיס מזמינה לארמון את כל בעלי העששיות בממלכה כדי למצוא את הזקן ועם רדת החשיכה ,אלפי אזריחת השמש אשר קרניה מצליחות לראשונה לחדור לארמון !

 

 

 

 

 

 

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
אלמינא-בית ליוצרים בנמל יפו
0524422296 נילי הנהח"ש

elminajaffa@gmail.com

תל אביב יפו, רחוב רבי אחא 4

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.