הילה מדליה והסרט פגות תוקף

תחום: קולנוע
תת-תחום: מפגש עם יוצר וסרטו
משך זמן המופע: 30
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: מפגש עם יוצר וסרטו
שם המפיק: הילה מדליה הפקות
שנת הסרט: 2019
קהל יעד: יא - יב
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 16/03/2021

פגות תוקף | Leftover Women

המושג Leftover Women (בסינית Shengnu) מתאר נשים משכילות בערים הגדולות בסין בשנות ה-20 המאוחרות לחייהן שנשארו ברווקותן. הממשל הסיני מקדם באגרסיביות את המושג באמצעות מאמרים, סקרים, קריקטורות ודיווחים חדשותיים בהם מתויגות לשלילה נשים משכילות ורווקות כדרך להתמודד עם האיום על היציבות החברתית שנוצר עקב "מדיניות הילד היחיד" אשר הובילה למצב בו היום יש בסין כ-30 מיליון גברים יותר מנשים. הסרט עוקב אחר שלוש נשים המתמודדות עם הסטיגמה של Leftover Women, ומשקף את הדיכוי של נשים הנשען על ערכים סינים מסורתיים. מערכת תעמולה מתוזמרת זו, המאורגנת על ידי הממשלה, משקפת תפיסת עולם שוביניסטית ושמרנית – תחייה מחודשת של אי שויון מגדרי בסין הפוסט-סוציאליסטית.



שוש שלם - בימאית/מפיקה 
MA מאוניברסיטת בר אילן בספרות משווה.
בוגרת החוג לתאטרון באוניברסיטת תל אביב.
בי"ס לדרמה של Uta Hagen  בניו יורק School of visual arts NY.

בין סרטיה:
לכודים ברשת 
(2013) סין היא הראשונה בעולם להכריז על התמכרות לאינטרנט כעל מחלה קלינית. הסרט חושף מרכז גמילה במחנה צבאי בבייג'ינג בו צעירים עוברים "חינוך מחדש".
הסרט זכה בציון לשבח בפסטיבל ירושלים 2013  והוקרן בפסטיבל סאנדנס. נבחר כסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בTRT  טורקיה. הוזמן על ידי מייקל מור להשתתף בפסטיבל Travers City במישגן. הסרט שודר ב- PBS ,BBC ,ARTE . יצא לאקרנים בטורונטו, ניו יורק ולוס אנג'לס. הסרט הופק בשיתוף איב אנסלר ("מונולוגים מהואגינה") ומורגן ספרלוק.
נתמך על ידי הקרן החדשה, יאס דוקו,Gucci Tribeca  , Chicken&Egg , Impact Partners
זבל טוב (2010)  מתאר מזבלה בדר' הר חברון בה פלשתינאים (ברובם ילדים) מתפרנסים מזבל של מתנחלים. זהו מאבק השרדות קיומי המתואר כאלגוריה חברתית פוליטית וכמראה נוספת למציאות של כיבוש ודיכוי.
הסרט זכה כסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר  בפסטיבל שנחאי בסין, FICA  בברזיל. זכה בפרס הצילום בפורום הדוקומנטרי בישראל. הוזמן על ידי מייקל מור להשתתף בפסטיבל Traverse City  במישיגן.
שודר בערוץ 2, CBC  קנדה, RSI שוויץ, RT  רוסיה.
פרו ורבו (2007) הסרט דן במצווה "פרו ורבו" והשלכותיה על נשים בעולם החרדי. הוא מתאר נשים כמכונות לידה, העובדות את אלוהים דרך הרחם.  
הוקרן בערוץ 2,ZDF ובערוצי שידור נוספים באירופה. הסרט ייצג את ישראל ביום האשה הבנלאומי באסיה (סין, נפאל והפיליפינים).
מסע אחרון של שתיקה (2003) הסרט מתאר ניצולי שואה הכלואים 40 שנה בבתי חולים לחולי נפש בישראל. הם לא זוכרים את השואה - הם חיים אותה. זכה בציון לשבח בפסטיבל חיפה, הסרט הטוב ביותר בפסטיבל לובלין בפולין, זכה בפרס קולומביין כסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר והשתתף בפסטיבלים רבים ברחבי העולם. הוקרן במוזיאונים יהודיים ביניהם ברלין, ניו יורק, וושינגטון ולוס אנגל'ס. הסרט הוא חלק מתוכנית החינוך של מוזיאון יד ושם וסינימטק תל אביב  בנושא שואה בקולנוע.

הילה מדליה בימאית/מפיקה
בימאית ומפיקה, זוכת פרס ג'ורג' פוסטר פיבודי (George Foster Peabody Award)  היוקרתי, מועמדת ל4 פרסי אמי (Emmy Awards) ובעלת חברת ההפקות "מדליה הפקות".
יצירותיה קצרו פרסים רבים והוקרנו בבתי קולנוע ובפסטיבלים ברחבי העולם וכן בערוצי טלוויזיה מרכזיים ביניהם NETFLIX, HBO, MTV, BBC ו- ARTE. 

הילה מרצה באופן קבוע בNY Film Academy, NYU ,EWA ,Doc-Incubator, חממת הנשים של הקרן החדשה ובפורומים שונים על הפקה, בימוי וגיוס המונים.  
הילה כיהנה כחברת הנהלה באיגוד הבימאים ובאקדמיה הישראלית לקולנוע והיא חברה באקדמיה האמריקאית לקולנוע. הילה משמשת כחונכת במסלול "כרטיס ביקור" של הקרן החדשה, שופטת ולקטורית בפסטיבלים ופורומים שונים בארץ ובחו"ל. 

בין הסרטים שהילה ביימה ו/או הפיקה:
טרנסקידס (2019, סרט וסדרה בת חמישה חלקים יס דוקו), פגות תוקף (2019, Tribeca, ARTE)' יומני אוסלו (HBO, Sundance 2018), מוחי (2017 San Francisco FIlm Festival, Hot Docs), שיח לוחמים (2015 Sundance Film Festival and Berlinale), הגו גו בויז (Cannes Film Festival 2014), לכודים ברשת (Sundance Film Festival, POV, BBC 2013), רוקדים ביפו (Tribeca, IFC Sundance selects 2013), ספורים (ARTE 2012), אחרי הסערה (MTV 2009), למות בירושלים (HBO 2007) ועוד.

הילה בעלת תואר שני בקולנוע (MA) מ Southern Illinois University

מערך שיעור 

הקדמה לפני הקרנת הסרט: 

1 .הצגת יוצרות הסרט(שוש שלם-בימוי והפקה או הילה מדליה-בימוי והפקה) 

במאיות ומפיקות דוקומנטריות. יצירתן מבטאת את קווי התפר הפוליטיים, החברתיים והאנושיים של מציאויות חברתיות. 

2 .איך נולד סרט? 

תחקיר-תיאור תהליך התחקיר שנעשה בסין, חברה עם קודים תרבותיים שונים. 

תהליך מורכב בבחירת הדמויות עקב רגישותו של הנושא. המאמץ העיקרי היה ביצירת אמון אצל הנשים ובני משפחותיהן. 

3 .תהליך ההפקה - עבודה של ארבע שנים, יצירת הקשר עם הדמויות ובני משפחותיהן. הנשים המתמודדות עם הסטיגמה "פגות תוקף" מרגישות השפלה, תסכול ובושה. נוצר קושי גדול ביצירת אמון. 

4 .לפני הצפייה נדבר על הבדלי הצפייה בין סרט דוקומנטרי לסרט עלילתי. 

5 .הקרנת הסרט. 

6 .הפסקה. 

7 .נשוחח על הדמויות והתמודדותן במציאות חברתית שבה מתקיים מסע הסתה נגדן על היותן רווקות בגיל 25 והמהווה הפרה בוטה של זכויות הנשים. 

8 .דיון פתוח בהתאם לשאלות התלמידים. 

במהלך הדיון הפתוח נעלה שאלות על מעמדן וזכויותיהן של נשים. 

במהלך הדיון הפתוח נתייחס גם לתופעה הסוציולוגית של women over left") פגות תוקף") שאינו ייחודי לסין. תופעה זו קיימת גם בחברה המערבית. נשים שלא נישאו עד גיל מסוים וללא ילדים נחשבות לכאלה שלא מימשו את הפוטנציאל שלהן באופן מלא. אם זה לא קורה בגיל מסוים תיקרא "רווקה זקנה". 

.Me Too בעידן נשים. 9 

10 .בימוי דוקומנטרי על ידי ראיונות וסיטואציות או "זבוב על הקיר" ללא התערבות הבמאי. 

11 .עריכה-איך לספר את הסיפור? האם באמצאות ראיונות או סיטואציות. 

12 .לסיום- מענה על שאלות התלמידים וסיכום המפגש.

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
הילה מדליה הפקות
0544791124

info@medaliaproductions.com

יפו-תל אביב, ברזילי 2

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.