מדף הספרים

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 50
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: חני עמותה לקידום תאטרון מובחר
קהל יעד: א - ג
כמות קהל מקסימלית: 500
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 28/06/2016

רוני מקבל המון מתנות ליומולדת: טאבלט, פליסטיישן, סמרטפון וגם... ספר. ספר? מה יעשה עם ספר? כשרוני יוצא מהחדר הקסם קורה וספרי הילדות שלו מתעוררים לחיים ונחרדים לגלות שמקומם כבר לא על מדף הספרים אלא... בדרך החוצה!

מה יעשו?

איך יצילו את עצמם?

הצגה קסומה המעודדת את חדוות הקריאה. עם הרבה דמיון וסיפור מרתק, יצלול רוני לעולמו הקסום של הספר החדש ויגלה בו משהו שלא ידע על עצמו...




כתיבה ובימוי: הילה מצקר-הלוי

מוסיקה: דורון שברצטוך

מעצבת תפאורה: אורנה ברנט שמעוני

מעצבת תלבושות: מאי ברנע

מעצבת תאורה: דניה זמר

עיצוב בובות: ואלרי שיקלי

 

שחקנים

שירי אלרז, דודי גזית, דורון עמית, דנה קיילה

מדף הספרים- דף הכנה להצגה

 

נושאים לדיון לפני ההצגה:

1. העולם האלקטרוני מול עולם הספרים. האם בעקבות האמצעים הטכנולוגיים אנחנו ממעיטים בקריאת ספרים?

2. מהי חשיבות קריאת הספרים, במה היא תורמת?

3. אנו ממליצים להדגיש את העניין שבהצגה השחקנים מגלמים את ספרי הילדות המוזנחים של רוני. וכל פעם שרוני יוצא מהחדר- הם מתעוררים לחיים. איך שחקן יכול לגלם ספר? מה יעזור לו? (תלבושת, האופי של הספר- ספר הרפתקאות/אגדות/וכו'..)

לאחר ההצגה:

1. עם איזו בעיה נאלצו להתמודד הספרים של רוני? עם איזו בעיה נאלץ להתמודד רוני?

2. האם גם אתם הייתם עדים לחרם על ילד מהכיתה? מה עשיתם במקרה זה?

3. לחץ חברתי- כיצד הוא משפיע עלינו? מדוע כל כך קשה ללכת נגדו גם אם זה בניגוד למצפון שלנו?

4. מה עזר לרוני לקבל את החלטתו הגורלית? (קריאת הספר החדש)

5. מה הקשר בין עלילת הספר החדש ("האומץ של קונדה") לבין החלטתו של רוני שלא לשתף פעולה עם החרם?

6. האם גם אתם הרגשתם פעם שספר שקראתם השפיע עליכם בדרך כזו או אחרת?

7. נושאים תיאטרלים של ההצגה-

* תפאורה ותלבושות- כיצד הם משרתים את ההצגה?

* תלבושות: השחקנים- מגלמים את ספרי הילדות הישנים של רוני. איך הדבר בא לידי ביטוי בלבוש שלהם?

איך הספר החדש נראה מול הספרים הישנים?

תפאורה: עולמו של רוני : מה אנחנו למדים על רוני מהתבוננות באיך שחדרו מעוצב? מה אנחנו למדים רק מהתבוננות בתפאורה לפני שההצגה החלה? מה מקומם של הספרים בעולם שלו?

 

נקודות למחשבה:

1. מתי אני עושה מה שכולם עושים? מתי אני עושה מה שהלב שלי אומר לי? איפה עובר הגבול?

2. שימוש בסלולרי/ אינטרנט/ וואטסאפ למטרות אסורות- חרם חברתי.

3. מה ניתן לעשות עם ספרים ישנים שקראנו? אילו פתרונות נותנת ההצגה? אילו פתרונות נוספים אתם מציעים?

4. האומץ של קונדה- הוא גם האומץ של רוני. למה? – האומץ לעמוד מול ה"עדר"

5. הדמיון והיצירתיות שחבויים בקריאת הספרים. החשפות לעולמות אחרים, למקומות, לתרבויות וכמה אפשר ללמוד מזה ולהשליך מהם על העולם שלנו.

6. בחווית הקריאה של הסיפור נוצרת הזדהות עם הדמות. כיצד ההזדהות באה לידי ביטוי בהצגה?

 

 

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

IMG-20160424-WA0006

לינק לצפיה

ביקורת מדף הספרים

לינק לצפיה
חני עמותה לקידום תאטרון מובחר
054-4594077

hania1@actcom.net.il

, טבנקין 52 א' שיכון דן

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.