דמיינו קשת בענן בגווני אפור - היצע נוסף

תחום: אמנות פלסטית
תת-תחום: אמנות פלסטית
משך זמן המופע: 45
סגנון: ציור
שם הרכב:
סיווג: מפגש אמן
שם המפיק: אן שלכטר דגן
קהל יעד: א - יב
כמות קהל מקסימלית: 35
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 11/02/2019

אן נולדה עם לקות ראיה נדירה וחולקת את התפיסה החזותית הייחודית שלה דרך ציוריה.

היא בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול וברוב שנותיה המקצועיות עבדה ככלכלנית בחברת היי טק.

לפני כארבע שנים החליטה להתמקד באומנות באופן מקצועי. תוך תקופה קצרה עבודותיה החלו ליצור עניין רב ובעקבות כך, השתתפה בתערוכות ומכרה את יצירותיה

אן נולדה בישראל להורים עולים משוויץ וארה"ב ומתתגוררת היום בקיבוץ פרוד יחד עם בן זוגה ושלושת ילדיהם

מערך השיעור בקצרה:

  1. ברכת שלום
  2. פתיחה בטיזר לפני הצגת שמי:
    • "דמיינו שאתם שוב בכיתה א', בשיעור אומנות, והמורה מבקשת ממכם ליצור את הצבע סגול"
    • הקרנת 4 כתמי צבע בגווני אפור שונים
    • סיפור קצר על החוויה הזו כעיוורת צבעים
  3. הצגת שמי, המקצוע שלי, ועל מה נדבר במפגש
  4. "למה את לא מרכיבה משקפיים "– שאלה ששואלים אותי מיד אחרי שאני מספרת שאני לא רואה טוב.
    • אמירה קצרה על נושא שיפוטיות ממבט ראשון
  5. הסבר על לקות הראיה שלי
  6. מהי מצגת נגישה – מצגת עם תמונות בלבד
  7. אתגרים בחיי היום יום
    • הקשיים כתלמידה – כאן חשוב לי לתת דוגמאות משגרתם של התלמידים כדי שיוכלו להתחבר ביתר קלות לאתגרים של החבר השונה - קשיים נוספים
  8. פתרונות. רעיונות יצירתים לפתרון בעיות, שימוש בטכנוגוליות ועזרה מחברי כיתה
  9. משמעות תחביבים וספורט בחיי
  10. הצלחות – חשוב לי להראות שאני חייה חים רגילים ומאושרים
  11. תמיכת משפחה והורים – ההשפעה האדירה שיש לתמיכה של כל אחד מאיתנו על מישהו אחר 
  12. אומנות
  • איך ולמה חזרתי לצייר
  • הטכניקה בה אני מציירת
  • למה אני מציירת דמויות ראליסטיות
  • איך אני בוחרת את הצבעים בהם אני מציירת
  • מה חשוב לי להעביר דרך הציורים שלי
  • פתרונות לקשיי הראיה שלי בסטודיו
  • איפה אני מציגה את התמונות שלי
  • אדבר על הציפיות שיש לחברה מכל אחד מאיתנו ובעצם שאין גבול לרצון

13. שאלות ודיון

לקריאה נוספת ניתן לקרוא את הכתבה שהתפרסמה במגזין לאשה וכן באתר YNET

https://xnet.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5450333,00.html



יש מי שיגידו שאני אישה עם מוגבלות.
נכון, אני לוקה בתסמונת נדירה שפוגעת לי בראייה, גורמת לי לרגישות גבוהה לאור ולעיוורון צבעים מוחלט. אז למה בחרתי דווקא במקצוע, כמו אמנית, שדורש ראייה ככלי עבודה? ובכן, אולי זה בזכות החינוך שקיבלתי בבית הורי, אשר לימדו אותי שאין דבר העומד בפני הרצון.

אמנם הייתי צריכה למספר את הצבעים שלי כדי שאוכל להבדיל ביניהם. אמנם אני צריכה להיצמד לבד הקנוואס כשאני מציירת, בכדי שאוכל לראות מה אני עושה, אך אני לא רואה בתסמונת שלי מוגבלות, אלא יותר חריגה מהנורמלי, וכפי שכולנו יודעים, נורמלי זה לא בהכרח תמיד הכי יצירתי. לכן אני אסירת תודה על שניתנה לי הזדמנות ליצור אמנות מנקודת מבט שונה.​

אני מקווה שיותר ויותר אנשים, עם או בלי מוגבלות, יבינו שמוגבלות היא בסך הכל שוני, ושוני אינו מונע מאיתנו להגשים חלומות. אחרי הכל, אמנם אינני יכולה לראות את צבעי הקשת, אבל אני רואה את הקשת שבשמיים והיא נראית לי כמו אמנות.​

 

אן נולדה עם לקות ראיה נדירה וחולקת את התפיסה החזותית הייחודית שלה דרך ציוריה.

היא בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול וברוב שנותיה המקצועיות עבדה ככלכלנית בחברת היי טק.

לפני כארבע שנים החליטה להתמקד באומנות באופן מקצועי. תוך תקופה קצרה עבודותיה החלו ליצור עניין רב ובעקבות כך, השתתפה בתערוכות ומכרה את יצירותיה

אן נולדה בישראל להורים עולים משוויץ וארה"ב ומתתגוררת היום בקיבוץ פרוד יחד עם בן זוגה ושלושת ילדיהם

 

דיון הכנה/עיבוד בנושאים הבאים יוכלו למקד את התלמידים למפגש ולאפשר להם לחשוב על איך הם יכולים לשנות בעתיד:

פריצת גבולות

יצירתיות

השונה בחברה 

התמודדות עם קשיים של כל אחד מאיתנו

עזרה לזולת

צבעים

סגנונות ציור

מפרט טכני אני צריכה מקרן ;
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

המלצות

לינק לצפיה
אן שלכטר דגן
0508825577

anne7il@gmail.com

ד.נ. מרום הגליל, פרוד

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.