טל גרניט ושרון מימון "הנשף"

תחום: קולנוע
תת-תחום: מפגש עם יוצר וסרטו
משך זמן המופע: 30
סגנון: עלילתי
שם הרכב:
סיווג: מפגש עם יוצר וסרטו
שם המפיק: סרטי יונייטד קינג הפצה 1990
שנת הסרט: 2018
קהל יעד: יא - יב
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 09/09/2019

עדן, טיגיסט וקשת, שלוש תלמידות אינטגרציה מתיכון בירושלים, מחליטות לעבור ניתוחים קוסמטיים בקייב, שישנו את חייהן לנצח. בדרך אל הגשמת החלום יגלו טיגיסט וקשת כי לעדן סיבה משלה למסע.
 




 

שרון מימון נולד וגדל ברמלה. הוא בוגר קמרה אובסקורה. "סקין", הסרט הקצר אותו כתב ביחד עם גיא נתיב, על-פי רעיון קצר שלו, זכה באוסקר האמריקאי לסרט הקצר הטוב ביותר. שרון ביים ביחד עם ארז תדמור את סרט הקולנוע "סיפור גדול", סרט הפתיחה של פסטיבל ירושלים 2009, אשר הוצג בפסטיבל טרייבקה. שרון חי בתל-אביב ומגדל את בנו ביחד עם בן זוגו.

 

טל גרניט גדלה בתל-אביב וחיה ברמת-גן. טל היא בוגרת מצטיינת של בית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה

(2003) ומגדלת את בתה בהורות משותפת.

 

ביחד כתבו שרון וטל חמישה סרטים ארוכים וקצרים, בהם "מיתה טובה" שזכה בפרס חביב הקהל בפסטיבל ונציה והוצג בכל העולם, "חופש גדול" שהוצג בפסטיבל סאנדנס והיה בעשרת הסרטים המועמדים לאוסקר האמריקאי לסרט קצר, "להרוג דבורה" שהוצג בפסטיבל לוקרנו וזכה בפרסים רבים בארץ ובעולם.

שרון וטל משתייכים לקהילה הגאה ומציבים בסרטיהם גיבורים וגיבורות אשר מייצגים את האחר.ת בחברה ואשר שוחים נגד הזרם.

נקודות אפשריות לדיון לקראת המפגש:

*דימוי גוף - כיצד פרסומות, שלטי חוצות ומדיה משפיעים על דימוי הגוף שלנו?

*האחר.ת בחברה - מה זה האחר.ת? איזה אחרים.ות אתם.ן מכירים ומכירות? קבלת האחר.ת בחברה.

* לחץ חברתי - איזו השפעה יש ללחץ חברתי עלינו? האם אפשר לשחות נגד הזרם?

* קבלה עצמית - למה חשוב שנקבל את עצמינו כמו שאנחנו?

* אינטגרציה - פערים כלכליים בין שכבות האוכלוסייה

* פער הדורות בין הורים וילדים וילדות - שיתוף, הסתרה, התמודדות עם קשיים

 

עיבוד לאחר המפגש:

*מה הרגשתן.ם במהלך הצפייה? מה הפתיע אתכם.ן? מה היה צפוי? מאיזו סצנה בסרט הכי התרגשתן.ם?

מה הצחיק אתכם.ן?

*זהות ומגדר - מה זה מגדר? האם יש השפעה לחברה על עיצוב המגדר שלנו? זהות עצמית: איך נבנית זהות עצמית, האם אנחנו מחליפים ומחליפות זהויות בהתאם למרחב בו אנחנו נמצאים ונמצאות?

*מה זה טראנסג'נדר.ית? ומה זה סיסג'נדר.ית?

*מה זו נטייה מינית?

*אתגרי הליהוק בסרט הנשף. מה דעתכם.ן על הבחירה ללהק לתפקיד של עדן שחקנית שהיא טרנסג'נדרית בעצמה?

*התכתבות הסרט עם סרטי תיכון אמריקאים ותהליך האמריקניזציה שעובר על החברה הישראלית.

*שפה ודיאלוגים כמעצבי דמות, מצב ואווירה.

*האם המפגש עם הבמאית והבמאי העמיד באור אחר את מה שהרגשתם.ן בזמן הצפייה בסרט?

*האם גם אתם.ן מרגישות.ים לפעמים כמו עדן מול חברות.ים? האם אתן.ם מרגישים.ות שחבריכן.ם מקבלות.ים אתכן.ם כמו שאתן.ם?

*האם הרגשתן.ם פעם שאתן.ם רוצים לשנות משהו פיסי בעצמכן.ם? איך זה גורם לכן.ם להרגיש?

*האם עשיתן.ם פעם משהו בגלל לחץ חברתי?

*האם הסתרתן.ם פעם משהו מהוריכם.ן? האם ההורים שלכן.ם ממלאים תפקיד תומך בחייכם.ן?

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
סרטי יונייטד קינג הפצה 1990
0507114707 לאה

leah@israelfilmacademy.co.il

רמת השרון, סינמה סיטי-צומת גלילות

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.