חלום יעקב

תחום: מחול
תת-תחום: מופע מחול
משך זמן המופע: 55
סגנון: תאטרון תנועה
שם הרכב:
סיווג: מופע מחול
שם המפיק: עמותת שיא(גושן)
קהל יעד: א - ד
כמות קהל מקסימלית: 500
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל

מופע תיאטרון מחול חדש על פי הסיפור התנ"כי על יעקב ועשיו המביא אל הבמה את סיפור מסעו המופלא והבלתי יאמן של יעקב, נער שאפתני ופזיזיעקב מתחרה בעשיו אחיו, קונה ממנו את הבכורה, מרמה את אביו על מנת לזכות בברכתו, בורח מאחיו, פוגש בחלומו מלאכי שמיים, פוגש את רחל אהבת חייו, למענה הוא עובד 7 שנים, נופל למעשה מרמה ונישא לאחות לאה ולא לאהובתו. הוא עובד 7 שנים נוספות עבור אהובתו. יעקב יוצא ברכוש גדול בחזרה לארצו להתמודד עם עברו. בדרך הוא פוגש במלאך, נאבק בו ומתגבר עליו. הוא הופך לגבר אחראי ואצילי והמלאך משנה את שמו לישראל. בסוף הוא מתפייס עם אחיו וזוכה להזדקן באושר בארץ כנען עם שניים עשר בניו.

 

זהו מופע מחול מרתק ומרגש עשיר בריקודים קצביים בליווי מוסיקה אתנית סוחפת, תלבושות ססגוניות ובמה מעוצבת.




"חלום יעקב "

מופע תיאטרון מחול

מחזה ובימוי: ירון כפכפי

כוריאוגרפיה: לימור רוז

תפאורה: שני טור

תלבושות: אלה קולסניק

מוסיקה: ירון כפכפי

תאורה: אורי מורג

רקדנים: להקת ענבל

שחקנים/רקדנים: דורון ישינסקי, ליאור גלרון, סיון כהן

נושאים לדיון לפני המופע-
יש חשיבות רבה להכנת הקהל לפני המופע. הכנה זו תתרום רבות להעצמת החוויה הבימתית.
♦ חשוב להדגיש את שם התיאטראות והיוצרים של המופע, משום שהמופע הוא חלק מטביעת אצבע ייחודית להם.
♦ יש להדגיש את סגננו המיוחד של המופע - תיאטרון מחול - המשלב בין דיסציפלינות שונות.
♦ שפת המחול בשילוב עם התלבושות והתאורה, יוצרים במה עשירה, מגוונת ואקספרסיבית. כדאי להדגיש
שהנרטיב יכול לעבור לא רק דרך השפה והמילים, אלא גם דרך תנועה, צליל, צבע של בד, או צבעי התאורה.
♦ מומלץ לספר לילדים בקצרה את סיפור יעקב ועשו, סיפור חלום יעקב, וסיפור אהבתם של יעקב ורחל.

פעילות בעקבות המופע-
♦ כדאי לשמוע מהצופים על תגובתם למופע, ועל החוויה שעברו במהלך הצפייה. ניתן להוסיף שאלות פרטניות
לגבי התרשמותם מקטעים או רגעים מיוחדים במופע. למשל: תמונת חלום יעקב והמלאכים.
♦ מומלץ לנהל שיחה המתייחסת לסגנון המופע – היכן בא סיפור המופע לידי ביטוי במילים, והיכן בריקוד, תנועה,
או בעזרת מוסיקה.
♦ כדאי להתייחס לאמצעים הויזואליים של המופע, למשל: איך הפכו האבנים על הבמה למקומות שונים
)האוהל, הבאר וכו’(.
♦ כדאי לחזור לדמויות המרכזיות ולבחון כיצד הם באו לידי ביטוי במופע בהשוואה לתיאור המילולי שלהם בתנ”ך.
האם הייצוג האמנותי סייע להבין ולחדד אלמנטים מהנרטיב התנ”כי?

שפת המופע עברית
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
עמותת שיא(גושן)
050-2546962א

tgos100@gmail.com

, רח' גיל 83, הרצליה

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.