קטנצ'יק (5 שחקנים ונגן) (קאסט כפול)

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 60
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: תאטרון הקיבוץ
קהל יעד: א - ג
כמות קהל מקסימלית: 500
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 20/08/2018

סיפורו של גיא, ילד רגיש וקטנצ'יק שיודע לבנות כלי נגינה מיוחדים וחי לו בעולמו המוסיקלי כשהוא נסחף אחרי צלילים ומנגינות. גיא מתקשה להשתלב בחברת הילדים. נדיר, מנהיג חבורת הילדים צוחק עליו, קורא לו קטנצ'יק ולא מוכן לשתף אותו בחבורה של השכונה. בזכות חברה חדשה שפגש, בזכות אימו שנוסכת בו ביטחון ובעיקר בזכות המוסיקה גיא הופך לגיבור אמיץ לב.




כתיבה: גלעד שמואלי
בימוי: גלעד קמחי וגלעד שמואלי
מוסיקה: גלעד שמואלי

עיבודים וניהול מוסיקלי: אמיר לקנר    

תפאורה: זאב לוי

עיצוב תלבושות: אולה שבצוב

אביזרים: נטשה מנטל

תאורה: אורי מורג  
תנועה: אדר ריקליס

עוזרת במאי: נעה גודל

תפעול: סיזר - שירותי סאונד

שחקנים: גיא רוזן/רביב מדר, נוי הלפרין/אור אילן, אמיר שורוש/אלעד אטרקצי, נועה גודל/יעל יקל, הראל מוראד/גל שלום כהן

נגן: אסף רוט/גיורי פוליטי 

דבר המחזאי גלעד שמואלי

מוסיקה בשבילי היא האמנות הנשגבת ביותר, אלמנט שהעולם לא יכול היה להתקיים בלעדיו. מאז ומעולם, צלילים היו חלק בלתי נפרד מחיי. את ההצגה ״קטנצ׳יק״ כתבתי כמחווה לאמנות הנשגבת הזאת, במטרה לחשוף לעולם הילדים את החשיבות של המוסיקה בעולמנו. ההצגה מספרת איך אפשר לתקשר באמצעות מוסיקה ואיך מוסיקה יכולה להצית את הדמיון ולצבוע את החיים בשלל צבעים. כולי תקווה שכמה שיותר ילדים יסחפו לעולם הצלילים הקסום של גיא וינסו בעצמם לגעת בקסם של המוסיקה.

 

נושאים מרכזיים עליהם מומלץ לדון עם הילדים

  • חברות ושיתוף פעולה – כוחו של הביחד לעומת כוחו של היחיד.
  • מוסיקה ורגשות – איך מוסיקה מעוררת בנו רגשות? מה ההשפעה של מוסיקה על מצב הרוח שלנו?
  • שונות - כולנו שונים זה מזה, רבגוניות. האם ניתן להרגיש אמפתיה גם כלפי ילד או ילדה שונים ממני?

 

הצעה לפעילות

1. כוחו של שיתוף פעולה – חלקו משימות לילדים: קיפול סדין גדול, איסוף חפצים לתוך שק, תליית פלקט על הלוח או כל פעילויות סידור אחרות. על כל ילד לבצע את המשימה בכוחות עצמו. לאחר ההתנסות, חלקו את אותן משימות לזוגות או קבוצות של ילדים. במשך הפעילות הקבוצתית הראו לילדים איך הפעילויות המתבצעות ע"י שיתוף פעולה – קלות יותר ומהנות. דונו בסוגיה על כוחו של ה'יחיד' אל מול כוחו של ה'ביחד'.

2. מוסיקה ורגשות – השמיעו מוסיקה נעימה בחלל החדר. חלקו לכל ילד דף וצבעים ובקשו מהילדים להאזין לקטע המוסיקלי ותוך כדי האזנה לצייר על הדף את כל העולה על רוחם: רגשות שצפים במהלך האזנה, תמונה שעולה בדימיונם בהשפעת הצלילים. סכמו את הפעילות בשיח אודות ציורי הילדים והתחושות שעלו וצפו במהלך האזנה לקטע המוסיקלי.

3. ננגן בתזמורת – הניחו ערימת חפצים ישנים בפני הילדים – בקבוק פלסטיק, עיתון, שקית, קופסא וחפצים אחרים שמהם ניתן להפיק צליל. בקשו מהילדים לבחור לעצמם חפץ ולהפיק ממנו קולות: לרשרש בשקית, לתופף על הקופסא, לנשוף לבקבוק, למעוך נייר עיתון. תנו לילדים מקצב כך שכל ילד "ינגן" בחפץ שבחר, מפעם לפעם הוסיפו עוד חפץ, "כלי נגינה" לתזמורת. כשילד אחד מרשרש בשקית – זהו רעש, כשכל הילדים מנגנים לפי הקצב בחפצים – זוהי תזמורת.

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
תאטרון הקיבוץ
052-6836070 נטע

neta@kibutz-theater.co.il

תל אביב, חפץ חיים 26

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.