מקהלה עליזה(חדש) - היצע נוסף

תחום: מוזיקה
תת-תחום: מוזיקה
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: מפגש
שם המפיק: שבע הפקות-לילך נסטוביץ'
קהל יעד: גן - גן
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 30/08/2018

מקהלה עליה-תקציר

איזה יום שמח לי היום....

שלום לכולם שמי לי-לך. לילך! ולילך זה שם של פרח בצבע( להצביע על הפרח) סגלגל.

רציתי לספר לכם קצת עליי. 

רציתי לספר לכם שמאז שאני קטנה אהבתי לשיר.

מאוד אהבתי לצאת ולטייל בחורשה. הולכת ומזמזמת את המנגינה מפטר והזאב.

חורשה זה מקום כזה עם הרבה עצים. חורשה זה יער קטן.

אז מאוד אהבתי לצאת ולטייל בחורשה וביחד עם הציפורים אהבתי לשיר במקהלה.

נו -מקהלה. מקהלה זה כשקבוצה של זמרים שרים בתאום.(ביחד)

אז אני הייתי שרה והציפורים היו מנסות לשיר איתי אבל היה קשה מאוד לשיר איתן כי הן לא שרו בקצב, הן כל הזמן זייפו ושרו חזק כשהיה צריך לשיר חלש.

בקיצור, הן לא היו מוסיקליות בכלל! אבל אני לא התייאשתי! החלטתי ללמד את הציפורים מוסיקה!

אמרתי להן שכדי ללמוד ממני הן צריכות לחזור אחריי, לחקות אותי. כמו תוכי.

 

נושא חיקוי

בואו תחקו אותי, תחזרו אחריי. מחיאות כפיים. קולות...

עכשיו אני עושה תנועה ואתם תחקו אותי...תנועות גוף... התוכי אומר : שלום!!

מי זה היה ? ממשיכה בתנועות? שלום!!! מי זה היה ?

אה, זה תוכי יוסי!! תוכי יוסי מה שלומך? טוב, תודה!!!

איך התגעגעתי אליך.

תוכי תגיד שלום? התוכי אומר :תגיד שלום!!

שלום שלום ( תוכי חוזר) ומה שלומכם היום? ( תוכי חוזר)

איזה כיף בגן( תוכי חוזר) שמח לנו כאן( תוכי חוזר)

עכשיו, גם אתם, חיזרו אחריי כמו תוכי.

שלום שלום.... בסוף הוא נרדם.

 

יושבת על הכיסא ולוקחת את הגיטרה

תוכי תוכי תוכי מדבר, כל משפט הוא אחרי חוזר תוכי תוכי בוא איתי לגן, נברך ביחד את כולם

זו לולה הגיטרה שלי. לגיטרה יש שישה מייתרים 123456.

אני יכולה לשיר בלי הגיטרה. שלום שלום ומה שלומכם היום

ואני יכולה לשיר ולנגן באותו הזמן. שלום שלום ומה שלומכם היום

יש כלים שאני לא יכול לשיר ולנגן עליהם באותו הזמן.

למשל החלילית היא כלי נשיפה. לנגן את הדוד משה על החלילית.

אני לא יכולה לנגן לשיר באותו הזמן. אתם יודעים למה? נכון, כי אני שרה ומנגנת מאותו מקום מהפה ואי אפשר ביחד. אבל כשאני מנגנת בגיטרה אני פורטת עם האצבעות.

אז בואו נשיר יחד

שלום שלום ( עכשיו אתם )ומה שלומכם היום? ( עכשיו אתם)

איזה כיף בגן( עכשיו אתם) שמח לנו כאן( עכשיו אתם)

תוכי, תוכי, בוא איתי לגן, נברך ביחד את כולם.....

נושא קצב

למחוא להם כפיים. כל הכבוד ילדים!! שרתם ממש לפי הקצב.

מי יודע , אבל בהצבעה, אתם זוכרים?  מי יודע מה זה קצב?

קצב זה באיזה מהירות שרים או מנגנים את השיר.

אפשר לשיר מהר: שלום שלום

ואפשר לאט יותר: שלום שלום

אבל כששרים במקהלה צריך לשיר באותו הקצב.

אתם זוכרים שספרתי לכם על החורשה ועל הציפורים שניסו לשיר איתי.

הן לא תמיד שרו לפי הקצב.

פעם שרתי עם הציפורים במקהלה הייתה ציפור אחת ששרה כל כך לאט שאני כמעט נרדמתי.

וציפור אחרת שרה כל כך מהר שלא ידעתי מה לעשות עם הרגליים: ציפיציפי....

לא, לא,לא! זה לא עובד ככה! כששרים במקהלה, צריך לשיר באותו הקצב. אחרת זה לא נשמע טוב.

בואו ניקח שיר( חושבת) רוץ בן סוסי. וננסה לשיר אותו ביחד בקצב כזה.בואו נדמיין את הסוסים דוהרים. רוץ בן סוסי...

אתם יודעים, יש שירים שבדרך כלל שרים אותם לאט כמו ששרים שיר ערש.

שיר ערש זה שיר ששרים לילדים לפני השינה כדי שירדמו.

נומי נומי ילדתי...

ויש שירים שנשיר אותם מהר כמו שיריי יום הולדת. היום יום הולדת....

אבל יש שירים שאני לא יודעת באיזה קצב צריך לשיר אותם.

למשל...איזה שעון בין חיל. אתם מכירים? להתחיל מהר ואחר כך לאט.

באיזה קצב צריך לשיר את השיר הזה? אם רק היה לי מכשיר שנותן לי קצב!! אז לא הייתה לי בעיה לשיר לפי הקצב.

אה!! לי פה מכשיר שמשמיע קצב. מטרונום. מטרונום זה מכשיר שמשמיע לנו קצב. אני אכוון לקצב איטי ואנסה לשיר את השיר. ונראה אם זה מתאים. זה מתאים? … זה קצת לאט.

אפשר לכוון את המהירות. זה מהיר מידי!

בואו ננסה עכשיו לשיר בקצב בינוני. זה מתאים!! נכון?

עכשיו בואו נגיד ביחד. טה טה טה טה

כל נקישה נקראת פעמה( חוזרים 4 פעמים)

אתם יודעים מה פועם לנו בגוף? הלב שלנו פועם.

בואו נאמר נשמע את הלב שלנו פועם ונחשוב על סוסים דוהרים.

לקחת את הגיטרה ולנגן בואו נשיר כמה שירים יחד

על הגיטרה-רוץ בן סוסי

אתם יודעים מי כתב את השירהזה? גם את השיר הבא ביאליק כתב וקוראים לו קן לציפור.שירו איתי

עכשיו נשיר שיר בקצב איטי קן לציפור גם של ביאליק.

עכשיו נשיר שיר יותר מהיר

ונשיר איזה שעון בן חייל בקצב בינוני. תמחאו כפיים.

תכינו בבקשה את הגיטרות שלכם

ועכשיו אני אשיר לכם שיר ששרנו בבית עם המשפחה כשהייתי בגילכם

אילו ציפורים-רק בית ובסוף לקום -למחוא כפיים ובסוף לומר תודה רבה

כל הכבוד!!

עכשיו נקשיב ליצירה מוסיקלית מתוך בלט שנקרא גיזל. גיזל היא רקדנית. בוא נעצום עיניים ונדמיין שאנו באולם תיאטרון גדול ושיש חושך ושאנו רואים רקדניות בלט על הבמה והן רוקדות וגם אנו נרקוד עוד מעט.

בואו נכין את הידיים ...וביחד נמצא את הקצב של היצירה ונקיש את הפעמה.

1.גיזל-יצירה מוסיקלית-להשמיע עם פעילות

כל הכבוד!!! איזה יופי רקדתם!!

נושא-זיוף ודיוק בשירה-סולם הצלילים

אתם זוכרים שסיפרתי לכם על הציפורים שלא שרו לפי הקצב אז עוד מעט נלמד אותם לשיר לפי הקצב ונלמד אותם גם לא לזייף כדי שנוכל לשיר במקהלה.

מי יודע מה זה לזייף? במוזיקה לזייף זה לשיר או לנגן באופן לא מדויק, לא נכון.

להוציא מטלופון

אני אנסה לשיר בלי לזייף... את הצליל הזה... לנגן על המטלון... את "דו" .

לא דייקתי אולי תעזרו לי. יופי! עזרתם לי לא לזייף.

במוסיקה יש סולם מיוחד שנקרא סולם צלילים. אולי אתם מכירים אותו.

זה המטלופון

בסולם הצלילים אנחנו עולים, בסולם הצלילים אנחנו יורדים. כולם אחרי.

עכשיו בוא נבנה סולם צלילים עם הידיים וננסה לשיר בלי לזייף.

דו רה מי פה סול לה סי דו( לגעת בשמיים... הנה שלולית)

דו הוא דב אולי דובה …. ומשם חוזרים לדו.

דו רה מי –צליל המוסיקה חני נמיאס

מילים-אוסקר המרשטיין,לחן- אוסקר המרשטיין וריצ'רד רוג'רס,גרסה עבר-אבי קורן

נתחיל בשיעור הראשון מקום מצוין להתחיל .כשקוראים מתחילים מ... א' ב'
כששרים מתחילים מ... דו רה מי דו רה מי דו רה מי
שלושה תווים ראשונים וטובים דו רה מי דו רה מי דו רה מי פה סול לה סי
דו - הוא דוב לבן צפוני- הוא ריח של עוגות מי - כל מי שבסביבה פה - שפה יפה מאוד
סול - הוא דג במצולה.לה - הוא שיר ללא מילה.סי - הוא שיא החגיגה. ומשם חוזרים לדו  דו דו( לשיר בכמה אוקטבות)

מה זה? הקול שלי. מאיפה הוא יצא?? מהפופיק? מהרגליים? מאיפה? מהגרון!

ילדים, אתם יודעים שיש לנו פה בגרון קופסת קול ובקופסא יש לנו שני מייתרים ובאמצעותם אנחנו יכולים לדבר ולשיר. כשאנו שרים הם נסגרים ורוטטים ושאני נושמת הם נפתחים.

בואו תכינו את האצבעות שלכם ותדיימנו שהם מייתרים.

עורב וזמיר

עכשיו שאתם יודעים לשיר בקצב ואתם מבינים מה זה לא לזייף נלמד גם את הציפורים. נתחיל מהעורב כי הוא קצת מזייף ונזמין גם את החברה שלו שהיא ציפור שיר בשם זמיר . אבל נקרא לה זמירה כי היא נקבה. היא בת. והיא תעזור לנו ללמד אותו לשיר..

לזמזם את "ריקוד הציפורים" ולהביא את העורב והזמיר תוך כדי.

זמיר:שלום!!עורב:שלום!!

ילדים:תגידו שלום לזמיר … ולעורב...( לקחת את הזמן. לללל לנשק אותם).

הזמיר שר כמו חליל.הוא שר גבוה: לי לי לי לי לי. נסו לשיר כמו הזמיר...

והעורב מקרקר נמוך:קרע קרע קרע. נסו לקרקר כמ והעורב.....

בואו נשחק משחק. כשזמירה תשיר תרימו ידיים למעלה ותשירו גבוה.

וכשהעורב יקרקר, תטפחו על הברכיים ותקרקרו נמוך.

בואו ננסה...מוכנים? קרע קרע לילילילילי....

כל הכבוד חמודים!!

(דיאלוג של זמיר ועורב-מסתכלים אחד לשני) לדבר אל העורב

הזמיר מדבר: אתה יודע שאני יכולה לשיר גם גבוה וגם נמוך את כל צלילי הסולם.

ריבי שים לב!

שים לב: לילילילילילי. גם אתה יכול? כן!! קרעקרעקרעקרע...( אותו צליל)

הזמיר: לא , לא, לא. שים לב: לילילילילילי. נסה שוב. קרעקרעקרעקרע...( אותו צליל -בכעס)

הזמיר מביא את המשרוקית. אתה תחזיק כאן!! עכשיו היא עולה ועכשיו היא יורדת.עולה יורד.

הבנת?

ילדים בואו נרים ידיים כשהמשרוקית עולה בסולם ונוריד ידיים כשהיא יורדת בסולם.

ואווו!!!הפכתם להיות ציפורים!!! ללללל( להחזיר את המשרוקית אפשר לתלות על האוברול

הבנת? שים לב: ללילילילילי...נסה עכשיו. קרעקרעקרעקרע

הזמיר:יופי!! הצלחת!!! נשיקה. אתה רואה, אתה צריך רק להאמין שאתה יכול ואתה צריך לעשות זאת עוד פעם ועוד פעם עד שאתה מצליח! זה נקרא להתאמן.

אה, אני צריך להאמין שאני יכול ואז לעשות את זה עוד פעם ועוד פעם ועוד עד שאני מצליח. להתאמן. איזה כיף להצליח!! תודה תודה זמירה. עזרת לי מאוד.

תגידי, את באה לאכול גלידה? אני אוהבת וניל, תות ובננה. אבל אני נורא עייפה. נרדמת.

עורבי, אולי נשכיב אותה לישון? בסדר.

את יודעת שאין לי חברים חוץ מהזמיר וכל פעם שאני מגיע לחורשה הציפורים בורחות ממני ואני נורא עצוב. באמת? כן, אני אני גדול, שחור ומקרקר חזק. ובכלל אני שונה ובגלל זה פוחדים ממני.אני רוצה להיות כמו כולם. אתה לא צריך להיות כמו כולם. אתה מיוחד כמו שאתה. כן? כן!!! מה אתם אומרים ילדים. נכון שהוא מיוחד כמו שהוא?? אבל הן לא משחקות איתי!!

אתה יודע מה... בוא נשחק משחק עם הילדים. אתם תקבלו פעמונים.

וכל פעם שהעורב יגיע לחורשה ואתם תחביאו פעמונים מאחורי הגב והשעורב ילך אתם תוציאו את הפעמונים ותצלצלו בהם.

ריקוד הציפורים-מוסיקת רקע לחלוקת הפעמונים

מיומנויות... לתרגל....

מארש קמפרה

למחוא כפיים!!! כל הכבוד!! אתה רואה כמה הם אוהבים איתך ומשחקים איתך.

עכשיו נשיר במקהלה ונראה אם הם ינגנו לפי הקצב גם לא יזייפו.

ילדים אתם מכירים את השיר מקהלה עליזה? בואו נשיר אותו ביחד.

מקהלה עליזה-פליבק
מילים: לאה נאור לחן: נורית הירש
על ראש הברוש שבחצר שמחה והמולה, שם כל הציפורים בעיר הקימו מקהלה.
העפרונית הסולנית ניקתה את הגרון, שילבה כנף, זקפה מקור וגם פצחה ברון.
ציף ציף, שריק שרק בול בול בול בול ביל בל לה לה לה... וכל מי ששמע אמר, אח איזו מקהלה.
פתאום הפסיק את השירה פשוש אחד זעיר, אם אין מילים ואין תווים הוא לא מוכן לשיר.
"אנחנו לא רוצים מילים", רגזו הבולבולים,"אנחנו, גם ללא מילים, נורא מתבלבלים"
הסנוניות כתבו תווים על חוט ועל גדרות, תוכי אחד לימד אותן מילים נהדרות.
אלפי דרורים ועפרונים פרצו מיד בשיר, ומקולות הבולבולים התבלבלה העיר.
"אוי די כבר, די לכם לשיר", צעק פתאום הברוש "לכו לישון, כבר מאוחר כואב לי כבר הראש"
האופרטה היפה לא באה אל סופה - מחר יצפצפו קונצרט על עץ הצפצפה.

עורבי, איך הם שרו?? קרעקרע!! עורבי אומר ששרתם מאוד יפה. בקצב ולא זייפתם.

וגם אתה שרת מקסים!!!

ולא אכפת לכם שאני שחור גדול ומקרקר חזק? ילדים איכפת לכם? לאאא

תמחאו כפיים לעורבי, לזמיר לתוכי!!

תודה רבה...

 

 

 



מקהלה עליזה

                  מפגש מוסיקלי

שלום רב,

שמי לילך נסטוביץ'. אני זמרת, יוצרת, נגנית ושחקנית.

יש לי מפגש מוסיקלי בשם "מקהלה עליזה" ובשנה האחרונה רצתי עם המפגש במסגרת סל תרבות תל אביב.

נושא המפגש הינו ציפורים המנסות לשיר איתי במקהלה, אך ללא הצלחה יתרה.

הן אינן מבינות מה פרוש המושג "קצב", מה זה "סולם מוסיקלי". הן מזייפות, ובאופן כללי לא ממש מוסיקליות...

במהלך המפגש אני מלמדת אותן מוסיקה ומונחים מוסיקליים בצורה פשוטה וברורה, ומ"ציפורים" לא הכי מוסיקליות, הן הופכות למקהלת ציפורי שיר.

מפגש זה אומנותי, מקצועי ומתאים בתוכנו ובדרך הגשתו לילדי הגן.

השירים והיצירות במפגש:

איזה יום שמח/תלמה אליגון רוז ודפנה אילת

תוכי מדבר/מ.האוסמן

רוץ בן סוסי/ח.נ ביאליק, דניאל סמבורסקי

קן לציפור/ח.נ ביאליק, יצחק אדל

איזה שעון בן חייל/גרסה עברית ל.קיפניס, משה וילנסקי

דו רה מי-מתוך צלילי המוסיקה/אוסקר המרשטיין וריצרד רוגרס תרגום:אבי קורן

מקהלה עליזה/לאה נאור, נורית הירש

אילו ציפורים-מילים ולחן ז'אן ברוסול וז'אן קלבה. תרגום-נעומי שמר

קטע מתוך "גיזל"

"מארש" מאת "קמפרה"

הכרת סוגי ציפורים

מפרט טכני גיטרה, בידורית ומיקרופון
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

המלצה -גן עפרון

לינק לצפיה

המלצה-גן תקשורת בתל אביב

לינק לצפיה

המלצה-גן ספינה

לינק לצפיה
שבע הפקות-לילך נסטוביץ'
052-4869244

lilachnastovich@gmail.com

בת ים, שי עגנון 51

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.