נקודת אור

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 50
סגנון: בובות ושחקנים
שם הרכב: בובות ושחקן/ית
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: תאטרון הקרון
קהל יעד: א - ו
כמות קהל מקסימלית: 150
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 01/07/1994

בן שלוש היה לואיס ברייל כאשר איבד את מאור עיניו.

האם אי פעם יוכל לקרוא ולכתוב?
לואיס פיתח את עולמו דרך צלילים, דרך מגע, אך הבין שבעולם הספר טמון אוצר בלום של ידע הסגור בפניו.
בזכות אומץ ליבו ותשוקתו האינסופית לידע ובזכות סביבתו הקרובה והתומכת, מגיע לואיס להמצאה הנפלאה - כתב הא-ב לעיוורים, כתב ברייל.  

באמצעים חזותיים ייחודיים: אור, צלליות, חול, אש, נייר ובשילוב מוסיקה מקורית מצליחה פטריסיה - יוצרת ההצגה להביא ביצירתיות ובדמיון את סיפורו המרתק של לואי ברייל.




כתיבה, בימוי, עיצוב, משחק והפעלה:פטריסיה אודונובן
מוסיקה: רחל יצקן
הפקה: תיאטרון הקרון

זוכת פרס ההצגה בעלת שפה אמנותית יוצאת דופן בפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות TOT ברצלונה, ספרד 2011

מין הביקורות

"נקודת אור" של פטריסיה אודונובן, ריגשה אותי במיוחד... ההצגה מיוחדת מאוד והיא מטפלת בעדינות וברגישות רבה בבעיותיו של ילד עיוור.תקווה חטר-ישי, ידיעות אחרונות

"נקודת אור" היא באמת הצגה רגישה ומוקפדת, שמעוצבת יפה ומלאת דמיון.יורם רותם, 'הורים וילדים' 

אודונובן עושה שימוש נרחב ביצירתיות ובדמיון שלה ושל הקהל... ההישג הגדול של ההצגה הוא היכולת  לתאר באמצעים ויזואליים עולם של ילד עיוור עם מעט מאוד טקסט... ההצגה זכתה להצלחה בחו"ל, והיא מוצגת כמה פעמים בשנה בפסטיבלים באירופה, שם יודעים להעריך את הטיפול הרגיש בנושא ואת השימוש המושכל באביזרים של אודונובן... הצגה בעלת ערך פדגוגי מובהק..יובל זוהר, עיתון ירושלים 

השתתפות בפסטיבלים

  • הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ירושלים
  • הצגה הופיעה בהצלחה רבה בפסטיבלים בינלאומיים באירופה: גרמניה,שווייץ, בלגיה, צרפת, הולנד, אוסטריה, אירלנד, וקנדה
  • ההצגה מוזמנת בקביעות לצרפת מדי שנה מאז שנת 2000 ולוקחת חלק בעונת תיאטרוני הילדים בצרפת

נושאים לדיון לקראת הצפייה בהצגה

1. ניתן לספר בכיתה - מי היה לואי ברייל

2. תיאטרון בשילוב שחקן גלוי - בניגוד לצורות רבות של תיאטרון בובות, השחקנית בהצגה זו נמצאת על הבמה במשך כל ההצגה, כמספרת וכמפעילת הבובות.

3. תפקיד המוזיקה בהצגה - 

ליצור אווירה
לסייע במעבר בין סצינה לסצינה
ליצור אשליה של מקום
ליצור הפסקה מובנית בעלילה
להדגיש את עיוורונו של לואי ברייל
ליצור מוטיב חוזר הנותן אחדות לכל ההצגה.

4. תפקידה של המספרת - 

לספר את הסיפור באופן כללי מבלי להיכנס לדמויות. להסביר את מה שלא תמיד נראה על הבמה, אך נחוץ לשם הבנת העלילה. לדוגמא, כשהמספרת פותחת את ההצגה, ומסבירה מדוע הוריו של לואי ברייל עודדו אותו.
לשמש בתפקיד של דמות. לפעמים המספרת מדברת בקולן של דמויות מסוימות ו"הופכת" לדמות זו. לדוגמא, הדיאלוג בין ז'אק ומנהל בית הספר, או המורה המעיר את התלמידים במכון בפריס. לפעמים הדמות נראית במלואה, כמו בקטע של המסכות של לואי וקפיטן בארבייה.
להפיק קולות, כגון: בכי, קולות של חיות: התרנגול, הפרה וכו'.
להחליף תפאורה.
לשנות אפקטים של תאורה.

להפעיל את הבובות.

סוג במה חצי מקצועית
רוחב 4
עומק 4
מספר אומנים 3
זמן הקמה 02:00
החשכה כן
פסנתר כן
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
תאטרון הקרון
02-5618514

shoshy@traintheater.co.il

, ת.ד. 8289, ירושלים

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.