אני ירושלמי

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 60
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: עמותת שיא(גושן)
קהל יעד: ו - ח
כמות קהל מקסימלית: 500
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 25/09/2016

מחזה מוזיקלי בהשראת זכרונותיו של יהורם גאון.

 

סרטו של יהורם גאון "אני ירושלמי" וזיכרונות ילדותו, הם ההשראה למחזה המוזיקלי המקורי, אשר ראשיתו בירושלים בימים שלפני קום המדינה, וסופו באיחוד ירושלים לאחר מלחמת ששת הימים.

סיפורה של ירושלים שבין שתי המלחמות לא מסופר הפעם מתוך זווית ראייה של מלחמה דווקא, אלא ממקום אחר - ירושלים כפי שמצטיירת ונחווית בעיניו של ילד שחולם חלומות גדולים ובו בעת נשאר לעולם ירושלמי, גם לאחר שפורץ ומתפרסם.

זהו סיפורו של יהורם, ילד משכונת בית הכרם בירושלים בשנות הארבעים של המאה שעברה, אשר חלם בכל מאודו להיות שחקן.

סבו, אשר התגורר בעיר העתיקה, אהב מאוד את נכדו הקטן וחזה את עתידו המזהיר. הוא הראה לו את הסימנים המורים לו ללכת בעקבות יעודו.

מלחמת השיחרור קטעה את ילדותו של יהורם והפרידה לעולמים בינו לבין סבו.

19 שנים מאוחר יותר, חוזר יהורם אל מחוזות ילדותו ופוגש את הדמויות אשר עיצבו אותה, בהבדל אחד - עתה הוא השחקן והזמר המפורסם שתמיד חלם להיות.

ההוויה בירושלים שבין מלחמת השחרור לבין מלחמת ששת הימים, מועברת לצופה דרך עינו של יהורם הילד, הנער ולימים - הכוכב, ומשתקפת על גבי התפאורה במלוא הדרה.

בעלילה שזורים השירים הקלאסיים של יהורם גאון.




רעיון: יואב שמר

מחזה, בימוי וניהול מוזיקלי: ירון כפכפי

בימאי משנה: יאיר מוסל

עיצוב תפאורה ואביזרים: בתיה ומיכאל סגל-פיק

וידאו-ארט: ינון פורת

עיצוב תלבושות: רונה בקרמן

תנועה: לימור רוז

עיצוב תאורה: פליקס דורפמן  Ying ve yang

שחקנים: אביב כרמי, אורית עזריב, גיא הירש, דניאל ורטהיים, 

ערן פרץ/עופר רגירר, שפי מרציאנו

 

עיבוד - נקודות לדיון לאחר הצפייה בהצגה:

 

  • קשר בין-דורי: בהצגה בא לידי ביטוי הפער בין חלומו של הילד יהורם לבין התנגדותו העזה של אביו, משה, לחלומו להיות שחקן. ניתן לדון עם התלמידים לגבי פערי התפיסה - ממה נבעו לדעתם הפערים? איך הם היו מתמודדים עם סיטואציה כזו? האם ניתן להתעקש על חלומך ורצונך ובו בעת גם לשמור על כבוד הוריך? מה היו עושים במקום האב או במקום יהורם? עם איזו דמות הזדהו יותר ומדוע?
  • התקופה וההיסטוריה: נסו לדמיין ביחד עם התלמידים מה היה קורה אילו הייתם חיים בתקופת הצנע, בין שתי המלחמות- מלחמת העצמאות ומלחמת ששת הימים. כיצד הייתם מתמודדים עם המחסור? עם איומי המלחמה?
  • מכתב לדמות: ביחרו דמות שאותה אהבתם ואליה התחברתם בהצגה וכיתבו אליה מכתב בו תוכלו לספר לה על עצמכם, לשאול אותה שאלות, להביע את דעתכם על תפקידה או עמדתה ועוד.
  • "יש לי חלום": ניתן לדון עם התלמידים בחלומותיהם- האם מאמינים שיגשימו אותם? מה עומד בדרכם להגשמת החלום? איזה חלומות חלמו והגשימו בעבר ומה סייע להם בהגשמתם?
  • ניתן לבחור סצנה או שיר מתוך ההצגה שהתלמידים התחברו אליהם באופן מיוחד ולדון איתם מדוע התחברו? מה ריגש אותם או מה גרם להם לבחור דווקא באלה? (התפאורה, המוזיקה, הלחן, המילים, היחסים בין הדמויות, התלבושות וכו'...)

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
עמותת שיא(גושן)
050-2546962א

tgos100@gmail.com

, רח' גיל 83, הרצליה

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.