שרשרת של מעשים טובים - היצע נוסף

תחום: תיאטרון
תת-תחום:
משך זמן המופע: 45
סגנון: אגדה
שם הרכב: בובות ושחקן/ית
סיווג: הצגה קטנה
שם המפיק: קסם של סיפור/גלית גוטהולד-שמר
קהל יעד: גן - א
כמות קהל מקסימלית: 100
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 25/01/2018

ההצגה: "שרשרת של מעשים טובים" עוסקת בחשיבות העזרה לזולת ובשמחה הנגרמת מעצם המעשה לשני הצדדים העוסקים בדבר: לצד שמגיש את העזרה ולצד שמקבל אותה.

סיפור המעשה מתרחש אי שם בלב היער ביום מיוחד במינו: ההתרגשות ביער גדולה , מכיוון שהיום תגיע המלכה ותעניק שרשרת מיוחדת במינה: "שרשרת המעשים הטובים". היצור שעזר בצורה המירבית לחברים יקבל את התכשיט המקסים.

יצורי היער מגיעים בהמוניהם וגם המלכה ובשרשרת זוכה, דינה הגמדה.

כשהתחרות מסתיימת או אז מתעוררת , מיצי החתולה שבטוחה כי השרשרת מגיעה לה. כשמגלה שהתחרות הסתיימה והיא אינה הזוכה , היא מחליטה להשיג את השרשרת ויהי מה.

אל דינה בלאט מתגנבת ואת השרשרת ללא רשות , סוחבת.

השרשרת השובבה , שוב ושוב בורחת מצווארה של החתולה , מכיוון שאינה הזוכה הראויה.

דינה מתעוררת ומגלה שהשרשרת נגזלה , היא בוכה מרה אבל אז מופיעה המלכה ומבטיחה:" אם דינה תצליח לצאת מעיצבון ליבה ולהיות שוב בשמחה, השרשרת תשוב למקומה".

דינה מתקשה בביצוע המשימה , היא הרי עצובה... איך אפשר פתאם לחזור להיות שמחה?

היא נשאלת על ידי המספר , מה גורם לה לשמחה ולאחר מחשבה היא עונה" אם אני מצליחה לעזור ליצור בצרה, עצם העזרה ממלאת אותי בשמחה".

דינה והמספר יוצאים לדרכים למצוא יצורים שלעזרה זקוקים.

הם פוגשים את סבא של דינה, סבא בוריס , שמתקשה להרים שק מלא גזעים ולו כמובן עוזרים.

אחר כך פוגשים את הדוד משה שמתקשה להחזיר את שמשון השור מן השדה.

דינה בצורה מפתיעה , מצליחה לבצע את המשימה ואז היא נמלאת שמחה.

החתולה נכנסת אל הבמה ומתלוננת על השרשרת החצופה . הילדים מסבירים שזוהי שרשרת של מעשים טובים שאינה מתיישבת על צווארם של גנבים. אז מה עושים?

הילדים לחתולה מסבירים , שצריך לבצע מעשים טובים ורק אז ביום מן הימים בשרשרת מעין זו , זוכים.

הפעולה הראשונה שמתבקשת היא להחזיר לדינה את השרשרת. החתולה מחזירה, מבקשת סליחה והולכת לתכנן עשייה חיובית ברוכה.

ואילו דינה רצה לאמה כדי להראות את השרשרת שחזרה למקומה.



סיפור המעשה נכתב כמעין תגובת נגד להלך הרוח הרווח היום בעולמנו ובו האדם עסוק בעיקר בעצמו ובדאגה לרווחתו . אנחנו מאמינים שאם ניטע בילד בעודו שתיל רך בשנים את החשיבות והאהבה של העזרה לזולת הוא יגדל להיות אדם מעניק המתעניין לא רק בעצמו אלא גם בזולתו .

ועכשיו קצת על העוסקים במלאכה:

יוצרת ההצגה והשחקנית - גלית שמר היא בוגרת החוג לתאטרון באוניברסיטה העברית ועוסקת מזה כ- 18 שנים בהצגות לילדי הגיל הרך

התפאורנית - אדריאנה מורנו מכינה תפאורות מרהיבות כבר למעלה משלושים שנה לתאטרוני הילדים בישראל

הבובונאית - תמר ברוזה , למדה אצל דבורה צפריר בבית הספר לתאטרון בובות בתל אביב ויוצרת בובות המיתחבבות מיד על הילדים ויוצרות אצלם הזדהות גדולה.

המוסיקה - הוקלטה באולפן של שרה פוקס שגם תרמה את כישרונה המבורך בנגינה ובשירה להצגה.

מעצבת התלבושות היא מרים שקד שהיצירתיות והמעוף שלה באים  לידי ביטוי בכל תך ותך.

 

1. מי מילדי הגן לדעתכם , מגיע לו לזכות ב"שרשרת המעשים הטובים" ומדוע?

2. אילו דברים גורמים לכם לשמוח ?

3. בהצגה מובאים שני מקרים של יצורי יער שהיו בצרה וקיבלו מדינה עזרה. האם גם אתם יכולים לחשוב על יצור שיכול היה להימצא בצרה וכיצד אתם הייתם עוזרים לו ? ( אפשר לחלק את ילדי הגן לקבוצות קטנות ובעזרת הגננת יכינו הילדים הצגה קטנה בנושא)

4. פעילות יצירתית - בתום ההצגה ניתן לחלק לילדים שרשרת העשויה מעיגולי קרטון ועל כל עיגול הילד יתבקש לצייר מקרה שבו הוא עזר לחבר וכך כל ילד יחווה הצלחה בכך שזכה בשרשרת העזרה לזולת.

                             אפשרות נוספת היא לחלק במשך שבוע בסיומו של כל יום , חרוז לילד שעזר לחבר ובסוף השבוע הילדים יכינו שרשרת מכל החרוזים: או אישית או קבוצתית .

                             אפשרות שלישית , אם יש ילדים צעירים שמתקשים בציור וביצירת שרשרת : הגננת תעמיד לרשותם של הילדים עיגולי קרטון שעליהם מצויירים ציורים של עזרה לחברים וכל ילד יבחר עיגול שהוא אכן יישם ואותו יחבר לשרשרת האישית.

מפרט טכני 8 כיסאות שני שקעים חשמליים בשני קצוות החדר.
שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

המלצות מהגננות- ורד אליה מגני טל ואביטל צנעני ממצפה רמון להצגה- שרשרת של מעשים טובים

לינק לצפיה

המלצה מענת יעקב - מנהלת מחלקת תרבות בחבל יבנה להצגה - שרשרת של מעשים טובים

לינק לצפיה
קסם של סיפור/גלית גוטהולד-שמר
0528813053

G_SHEMER@017.NET.IL

בני ראם, הברוש 108

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.