אבוללה 2015

תחום: קולנוע
תת-תחום: מפגש עם יוצר וסרטו
משך זמן המופע: 30
סגנון:
שם הרכב:
סיווג: מפגש עם יוצר וסרטו
שם המפיק: סרטי יונייטד קינג הפצה 1990
שנת הסרט:
קהל יעד: ג - ט
כמות קהל מקסימלית: 120
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 10/01/2018

 הסרט מספר את סיפורו של אדם  ילד בן 10, המפתח קשרי חברות עמוקים עם מפלצת החושך "אבוללה".

אדם גר בירושלים עם הוריו.  הוא ילד פיקח ובעל דמיון עשיר ופורה לפעמים פורה מדי... לפני שנה, אחיו הגדול אסף, נהרג בתאונת דרכים, מאז התאונה החיים של אדם ומשפחתו השתנו. הוריו על סף גירושים  ואדם הולך ומסתגר בתוך עצמו. הוא מתקשה בלימודים, תמיד מסתבך במכות עם חבורת הבריונים בבית הספר ובנוסף לכך, המחנך המרושע של הכיתה (רותם קינן) שונא את אדם ומתנכל לו. אולם חייו של אדם משתנים ביום שהוא פוגש במקלט שמתחת לביתו את אבוללה.

ה"אבוללה" הם מפלצות גדולות ובלתי נראות. למרות שבתחילה הם עושים רושם ראשוני מפחיד, הם חביבים, אוהבים לשחק וטובים מאוד בלהכין שיעורי בית. במהרה הופך אבוללה לחבר הסודי והיחיד של אדם. ויחד נראה שהם בלתי מנוצחים

 סרט דרמה ופנטזיה לכל המשפחה באורך מלא שנחשב לפורץ דרך בשימוש שלו באנימציה ו-VFX בקולנוע הישראלי.




יונתן גבע נולד בירושלים וגדל בשכונת קרית יובל. בוגר בהצטיינות של החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל-אביב וכיום מרצה לבימוי ואפקטים ממוחשבים בחוג. היה חלק מצוות הפיתוח של חברת אינטרלוד. במאי קולנוע ופרסומות, תסריטאי ויוצר אפקטים ויזואליים. בגיל שמונה, ראה את הסרט ״שובו של הג׳די״   בקולנוע ובאותו הרגע הבין מה הוא רוצה לעשות בחיים.  סרטו, "אבוללה", נחשב לפורץ דרך בז׳אנר ובשימוש שלו באנימציה ו-VFX בקולנוע הישראלי. הסרט זכה לאחת מההצלחות הקופתיות הגדולות של השנים האחרונות ונמכר לעיבוד מחודש בהוליווד.

 

במפגש ידובר על:

1. תהליך העשייה של הסרט בדגש על האנימציה הממוחשבת, האפקטים הויזואליים והפיזיים שנדרשו ביצירתו. סקירה של המכשולים שעמדו בפני יוצרי הסרט וכיצד הם התגברו עליהם. בנוסף, נדון מעט בהיסטוריה של אפקטים ויזואליים בקולנוע ונציג בפני התלמידים את הטכניקות וה״טריקים״ בהם יוצרי קולנוע עושים שימוש כיום. 

2. ייצוג של מפלצות בקולנוע ובאגדות - תפקידן של מפלצות ויצורים פנטסטיים בתרבויויות שונות ומדוע אנחנו זקוקים לסיפורי מפלצות כדי להתמודד עם נושאים שלפעמים קצת קשה לדון בהם באופן ישיר

 

לפניכם מגוון שאלות ונושאים לדיון המתאימים למגוון גילאים - אנא השתמשו בהם בהתאם לגיל התלמידים ויכולותיהם. מטרת ההכנה לכיתות הנמוכות היא להכין את התלמידים לחוויית צפייה שעבור חלקם עשויה להיות מפחידה בהתחלה. מטרת ההכנה לכיתות הגבוהות יותר היא לעבד את חווית הצפייה ולהוביל את הדיון והמסקנות מהסרט לנושא "קבלת האחר" שבו עוסק הסרט בצורה מטאפורית.

נקודות אפשריות לדיון לקראת המפגש:

  • האם יש מפלצות בעולם? למה הן מופיעות בסיפורים וסרטים? למה הן מעוררות בנו פחד?
  • איזה דברים אמתיים מפחידים אותנו?
  • ממה פחדתם בעבר והיום אתם כבר לא? מה גרם לשינוי?
  • מאילו דברים ילדים ומבוגרים מפחדים, אבל בעצם אין סיבה לפחד מהם?
  • האם סרטים מספרים סיפורים שיכולים לקרות באמת או סיפורים דמיוניים? מי מעדיפה סרטים כאלה ומי כאלה? מדוע?

עיבוד לאחר המפגש:

  • מה הרגשתם במהלך הצפייה? מה הפתיע אתכם? מה היה צפוי? מאיזו סצנה בסרט הכי התרגשתם? פחדתם? צחקתם?
  • מי מכם נבהל מאבוללה בפעם הראשונה שאדם פוגש אותו במקלט?
  • מי הפסיק לפחד מאבוללה במהלך הסרט? מתי זה קרה? למה דווקא בסצנה הזאת?
  • למה לדעתכם דווקא אדם פוגש את אבוללה ולא ילדים אחרים?
  • האם הסיפור בסרט היה דמיוני או מציאותי? (האם הוא יכול לקרות באמת או לא?)
  • מה מהדברים שקורים בסרט יכולים לקרות במציאות?
  • כיצד משפיע הקשר עם אבוללה על קשייו של אדם?
  • האם יש דמיון כלשהו בין אדם לאבוללה?
  • האם יש דמיון כלשהו בין האני, אב הבית, לאבוללה?
  • האם המפגש עם יוצר הסרט העמיד באור אחר את מה שהרגשתם בזמן הצפייה?
  • האם במפגש נאמרו דברים שהפתיעו אתכם?

אפשרות להפעלה:

1. מתחלקים לזוגות וכל אחד מספר לשני על ה"אבוללה" שלו: פחד שהיה לו וכיצד התגבר עליו.
2. איך מסתדרים עם הקשיים אם לא פוגשים את אבוללה?

מתחלקים לקבוצות של 3-5 וחושבים על דרכים לפתור בעיות בחיים האמיתיים:
א. ילדים בכיתה מציקים ופוגעים ב. הוריי לא מקשיבים וטרודים בדברים אחרים ג. מורה מתנהג אליי לא יפה.

 

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
סרטי יונייטד קינג הפצה 1990
0507114707 לאה

leah@israelfilmacademy.co.il

רמת השרון, סינמה סיטי-צומת גלילות

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.