ליאת רוטנר וספרה תיכון ברנסון (A)

תחום: ספרות
תת-תחום: מפגש עם סופר או משורר
משך זמן המופע: 50
סגנון: פרוזה
שם הרכב:
סיווג: מפגש ספרות
שם המפיק: אב"י - אמנויות במה ישראלית
קהל יעד: ד - ט
כמות קהל מקסימלית: 80
הסעה: הסעה לא כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 08/11/2017

סיפורה האישי של הסופרת ליאת רוטנר, שהחלה כילדה חולמנית לכתוב ספרים עבים בכיתה ג', ודרכם למדה להבין את העולם ולדמיין אותו מנקודות מבטן של דמויות נוספות.  בגיל 16, ללא ידיעת ועזרתם הוריה, התקבלה לסופרת הדגל של הוצאת 'ידיעות' , ולצד ההצלחה הגדולה שהצטרכה להתמודד עם הביקורות על גילה הצעיר וקשיי גיל ההתבגרות. איך מתחילים לכתוב בגיל צעיר, עם בעיות קשב ובעיות חברתיות?

סיפור הילדות מועבר בצורה תיאטרלית הומוריסטית, עם סודות ותובנות לגבי היכולת לדמיין ולכתוב עם בעיות קשב, היכולת באמצעות סיפור להבין את האחר ולהיכנס לראשן של דמויות אחרות. 

תהיה הקראה מתוך הספר "תיכון ברנסון" ודיון עם הילדים. סיפור חברתי המסופר מנקודות מבטן של דמויות שונות שכל צד שופך אור חדש על האמת שהכרנו, ודן בין היתר באלימות מילולית ובריונות בתקופת הילדות והנעורים. כיצד הביטחון העצמי שלנו מושפע מאיך שאחרים מתנהגים אלינו גם כשהם לא מכירים אותנו, ואיך מרגיש האחר כשאנו מתייחסים אליו כך? איך מתמודדים עם שינויים בביטחון העצמי כשאנו מתבגרים, עם קשיים חברתיים?

קסמם של הספרים הוא ביכולת לגעת בנו ולהציג לנו עולם אחר, וכשאנו ילדים ומתבגרים הקסם הזה חשוב מכל.

בחלקו האחרון של המפגש יהיו תשובות לשאלות התלמידים לגבי אופן הכתיבה, העבודה על הספר, איך זה להיות סופר-ילד, ועוד.

עבור המפגש "ילדה סופרת" יש לפנות ישירות לליאת: 0525110802

 


לצפייה בסרטון

לצפייה בסרטון

ליאת רוטנר היא סופרת מגיל 16, כתבה עד כה 18 ספרי נוער, מתוכם ארבעה ספרי זהב ושני ספרי פלטינה, שלושה במצעד הספרים של משרד החינוך.

 כיום במקביל להמשך הכתיבה מעבירה מופעי משחק, הרצאות וסדנאות כתיבה יוצרת לילדים ונוער.

על היצירה: תיכון ברנסון, ספר לגילאי 10-16. 

אבישג, ילדה בחטיבה, מגלה שלבית ספרה נוסף תלמיד חדש, ליאב אותו היא מזהה מילדותה מהשכונה בה גדלה לפני שנים: הוא נהג להתעלל בה וללעוג לה והתקופה הייתה טראומה עבורה ונטולת חברים.

כיום אבישג נמצאת במקום אחר בחיים. היא מנהיגת הרקדניות בתיכון לאמנויות והפכה למלכת הכיתה היפה. למרות כל זה היא נדהמת לגלות שבחברתו של ליאב הכוחני במילותיו היא הופכת פתאום להיות שוב ילדה מפוחדת, חסרת ביטחון, שלא מעיזה להרים קול או להתערבב חברתית, ושאר הילדים בכיתה נדהמים לנוכח השינוי לרעה שמתחולל בה פתאום. אנו מבינים את סיפורו האישי של ליאב ושיש סיבות למעשיו. אנו גם מכירים את חבריה ואויביה של אבישג, לכל מהם צד משלו בסיפור, והאופן שבו הוא מפרש את המצב - משפיע על כל העלילה.

כעת זה תלוי באבישג, בליאב ובחבריהם, להבין את המצב שמתרחש, לגלות בגרות, סובלנות והבנה.

 

 

מה משפיע על הביטחון העצמי שלנו ולמה אכפת לנו מה אומרים עלינו?

האם המציאות תיראה אחרת אם נביט בה דרך עיניו של האחר?

האם אפשר לכתוב ספר בגיל צעיר, לדמיין ולהמציא דמוית?

מה התועלת של כתיבה וקריאה בגיל צעיר ואיך בזכותה אפשר לפתח את היכולת להבין טוב יותר את הסביבה ואת עצמנו?

דרכים להתמודדות עם שינויים בביטחון העצמי בגיל ההתבגרות

דרכים להתמודד עם קשיים חברתיים.

 

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.

כמה המלצות לדוגמא

לינק לצפיה
אב"י - אמנויות במה ישראלית
054-2468280

avinpo@gmail.com

תל אביב, ת.ד. 14481

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.