מוף ומוריס

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 60
סגנון: הצגת ילדים
שם הרכב:
סיווג: הצגה גדולה
שם המפיק: מדיטק חולון
קהל יעד: א - ד
כמות קהל מקסימלית: 500
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 08/08/2016

 

מוף ומוריס הם חברים טובים; מוריס הוא איש. מוף הוא כלב.

 בעקבות תמונה של מוף מצולם עם אחיו הגורים, יוצאים הוא ומוריס למסע סוחף למציאת בני משפחתו של מוף. המפגשים עם הגורים שגדלו מספקים נקודת מבט משעשעת על החיים האנושיים והכלביים.

הרפתקאה מלאת דמיון, עם קצת תובנות על בעלי חיים והרבה על בני אדם.

מחזה – יענקלה יעקובסון

בימוי ותנועה - ארז שפריר

מוסיקה – רן בגנו

תפאורה – דנה צרפתי

תלבושות – מאור צבר  

תאורה – עדי שימרוני

שחקנים – ויטלי פרידלנד  יואב בר-לב

 



דבר המחזאי- יענקלה יעקובסון

מוף ומוריס הוא סיפור על מערכת יחסים יחודית, המתקיימת על התפר שבין עולם המציאות לעולם הדמיון.

במרכז הסיפור מתואר הקשר בין איש בשם מוריס, פסיכולוג ילדים שיש לו מעט מאד קשרים פרטיים בחייו, לבין כלב בשם מוף.

הכלב מוף מגלה שיש לו אחים, מהם הופרד כשהיו גורים, וכיום הם מפוזרים בכל מיני מקומות.

מוף מבקש ליצור איתם קשר וההצגה מלווה את המפגשים איתם.

המחזה בוחן את משמעותו של  המושג "קשר" על רבדיו השונים: חברות, זוגיות, משפחה, 

וההצגה בוחנת גם את הקשר שבין המציאות, שמטבעה היא מוגבלת, לבין הדמיון, שמטבעו הוא אין סופי.

 

בימוי ותנועה - ארז שפריר

מוסיקה – רן בגנו

תפאורה – דנה צרפתי

תלבושות – מאור צבר  

תאורה – עדי שימרוני

שחקנים – ויטלי פרידלנד  יואב בר-לב

 

זהו סיפור על מערכת יחסים ייחודית, המתקיימת על התפר שבין עולם המציאות לעולם הדמיון. במרכז הסיפור מתואר הקשר בין איש בשם מוריס, פסיכולוג ילדים שיש לו מעט מאד קשרים פרטיים בחייו, לבין כלב בשם מוף. הכלב מוף מגלה שיש לו אחים, מהם הופרד כשהיו גורים, וכיום הם מפוזרים בכל מיני מקומות. מוף מבקש ליצור איתם קשר וההצגה מלווה את המפגשים איתם.

המחזה בוחן את משמעותו של המושג "קשר" על רבדיו השונים: חברות, זוגיות, משפחה, וההצגה בוחנת את גם את הקשר שבין המציאות, שמטבעה היא מוגבלת, לבין הדמיון,

שמטבעו הוא אינסופי.

הפעילויות שלפניכם נחלקות לשניים:

1 .1 פעילויות הכנה לצפייה, שמתמקדות בהכרות עם עולם ההצגה והדמויות, ובמושג חברות.

2 .2 פעילויות לאחר צפייה, שמעמיקות את חוויית הצפייה בהצגה, ומפתחות את נושא החברות והקשר המשפחתי.

פ ע י ל ו י ו ת   ה כ נ ה  ל צ פ י י ה

מוף ומוריס - חברות מיוחדת במינה

1 .1 האם יש לכם חיית מחמד? מה שמה?

2 .2 לו הייתם יכולים לגדל איזו חיה שתרצו - איזו חיה הייתם בוחרים? מדוע?

3 .3 דמיינו שחיית המחמד שלכם (או זו שהייתם רוצים) יודעת לדבר. מה היא היתה אומרת?

4 .4 כתבו מכתב קצר מהחיה אליכם. חברים טובים נהיה. כתבו 3 תכליות אפשריות לחברות.

לפניכם רשימה של תכליות שונות לחברות, שנכתבו על-ידי ילדים אחרים:

•כדי לא להשתעמם

•כדי ללמוד ביחד

•כדי לשחק ביחד

•כדי לספר לחבר על משהו מפחיד או מרגיז

•כדי שיהיה לי עם מי לדבר

•כדי לעשות כיף

•כדי לשחק ביחד בהפסקות

•כדי להתכונן למבחנים

•כדי לא להיות לבד

•כדי לצחוק ביחד

•כדי לבלות ביחד

•כדי לעזור כשעצוב

•כדי לעזור בעת צרה

•כדי לגלות סודות ולשמוע סודות

•כדי שיהיה על מי לסמוך כשקשה

1 .1 האם מצאתם תכליות דומות לאלו שחשבתם עליהן?

2 .2 סמנו שלוש תכליות שלא חשבתם עליהן קודם.

3 .3 האם יש מצבים שבהם אתם מעדיפים להיות לבד?

פ ע י ל ו י ו ת  ל א ח ר  צ פ י י ה

חוויית הצפייה בהצגה:

1 .1 לאחר ההצגה עודדו את התלמידים לספר על חוויית הצפייה שלהם:

2 .2 מה הרגשתם בזמן הצפייה? האם צחקתם? באילו רגעים צחקתם?

3 .3 האם פחדתם? באילו רגעים?

4 .4 אילו תחושות נוספות חוויתם? )שמחה, מתח, ציפייה, עצב, כעס, וכו'( עודדו את

התלמידים לשתף ברגשות שחוו, תוך שימת דגש לכך שבהצגה, כמו בכל יצירת אמנות,

ניתן להרגיש קשת רחבה של רגשות וכולם טובים ואפשריים.

5 .5 איזה דמות אהבתם במיוחד בהצגה? מדוע?

6 .6 האם ישנה דמות שלא אהבתם? מדוע?

דרוש חבר לאי בודד

לפניכם טופס "דרוש חבר לאי בודד". מלאו את הטופס כרצונכם.

•לאחר המשימה ניתן להקצות לוח בכיתה ולתלות את מודעות ה"דרושים" על הלוח, כך שהתלמידים יוכלו לעיין בהן בזמנם החופשי.

חיפוש שורשים

ההצגה עוקבת אחר מסעו של מוף לאיתור אחיו האבודים. הפעילות הבאה משלבת עבודה מקדימה בבית ועבודה בכיתה.

1 .1 בבית - הכינו אילן יוחסין שלכם עד לסבא-רבא וסבתא-רבתא.

2 .2 בכיתה - התבוננו באילן היוחסין – האם אתם מכירים את כל מי שמופיע באילן היוחסין?

3 .3 את מי הייתם רוצים להכיר מישהו שאינכם מכירים? מדוע?

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
מדיטק חולון
050-5339983 שירית חורש

Salt2@mediatheque.org.il

חולון, רח' גולדה מאיר 6

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.