להתראות באנטארקטיקה

תחום: תיאטרון
תת-תחום: מופע תאטרון
משך זמן המופע: 45
סגנון:
שם הרכב:
סיווג:
שם המפיק: בקר נועה
קהל יעד: גן - ב
כמות קהל מקסימלית: 100
הסעה: הסעה כלולה במחיר
סוגות נוספות
נושאים נוספים
תאריך הצטרפות לסל 17/11/2015

ההצגה "להתראות באנטארקטיקה" בהשראת ספורה של נורית זרחי, היא  סיפור על מפגש בין פינגווין לצלם תל אביבי כשברקע עיר תוססת ומלאת התרחשויות. הדמויות בהצגה מסתובבות באתרים ידועים  שחלקם כבר לא קיימים, וכל זאת על רקע מוזיקת סווינג עליזה.

זהתפאורה והדמויות הם בסגנון תיאטרון הנייר המסורתי ובובות הנייר ה- PAPER DOLL עם אלמנטים עכשווים. 




 

נועה בקר

בעלת תואר ראשון בתיאטרון חברתי ותעודת הוראה בתיאטרון, אונ' ת"א, בוגרת קורס מספרי סיפורים בבית אריאלה ולימודי בובנאות בביה"ס לתיאטרון בובות של דבורה צפריר. בין יצירותיה: "סמי השטוח" זוכת פרס ההצגה המקורית בפסטיבל תיאטרון בובות בינלאומי פראג 2004. "על ברווזון מכוער וכביסה בכפר". סרגנית אשר משלבת בין תיאטרון לסריגה. 

בשנת 2012 פרסמה ספר ילדים "לילה מטפסת למעלה", בהוצאת הקיבוץ המאוחד, שתורגם לשוודית ולערבית ושהה שנתיים במצעד הספרים.

בשנת 2016 כתבה את הצגת הקאלט למבוגרים RADIO PLAY פטריק קים ומשתתפת בה כשחקנית כחלק מהאנסמבל. 

לומדת הוראת מתמטיקה לבית ספר יסודי.

 

אמנים יוצרים

אלית אבני שרון - בוגרת ביה"ס לתקשורת חזותית- “אסכולה". מאיירת מזה 16 שנה לעיתונים, מגזינים, ספרי ילדים והוצאות לאור.

שלומי אשר- צייר - בוגר מכון "אבני". רקדן עבר ב"תיאטרון מחול ענבל" ורקדן פלמנקו. מצייר משנת 2007 בעיקר את תל אביב בשמן, אקריליק על  קנבס ופסטל על נייר.

הציג בתערוכות ציור בתל אביב, ברלין ופולין.

גרי בונני -  מוזיקאי ומלחין. חלק מצמד יוצרים ישראלים אמריקאים אשר בעשור האחרון כותבים, מקליטים, מבצעים ומפיקים מוזיקה ברחבי העולם.

 

 

ההצגה נכתבה על פי ספרה של נורית זרחי "להתראות באנטארקטיקה". רצוי לקרוא את הספר מבעוד מועד ולערוך דין בכיתה לפני ההצגה ולאחריה. 

נקודות חשיבה ודיון לפני ההצגה, על סמך הקריאה בספר: 

על מה הסיפור?

מי הן הדמויות בסיפור?

מה הבעייה/הקונפליקט בסיפור ומה הפתרון?

היכן מתרחש הסיפור?

אילו רגשות עלו בכם מהספור?

נקודות חשיבה ודיון אחרי צפייה בהצגה: 

על מה הסיפור?

אילו דמויות מופיעות בהצגה?

מה הבעייה/הקונפליקט בסיפור ומה הפתרון?

היכן מתרחש הסיפור?

במה שונה הסיפור בספר מההצגה?

האם הפתרון של הבעייה/קונפליקט נפתר באופן שנה בהצגה מאשר בספר המקורי?

אילו רגשות עלו בכם אחרי הצפיה בהצגה?

לאחר הדיון יש להסביר לילדים את הדבר הבא:

כשמעבדים סיפור לבמה צריך לעבות אותו, להכניס דיאלוגים, דרמה, עניין. לכן הרבה פעמים ההצגה שונה מעט מהסיפור. האדם שיוצר את ההצגה מפרש את הסיפור בדרך מסויימת. אפשר היה לקחת את הסיפור ולתת לו פירושים שונים. אפשר היה לשתול את הדמויות בעולם אחר. איזה עולם  או רקע אחר הייתם מציעים אילו אתם הייתם הבמאים של ההצגה?

שימו לב - המלצות אלו הן מטעם המפיק או האמן המציעים את הפעילות.
בקר נועה
0522-333884

noa333@gmail.com

,

סל תרבות ארצי הוא תוכנית חינוכית האחראית על חשיפת תלמידי ישראל לתרבות ואמנות כחלק ממערכת החינוך הפורמאלי.

תוכנית סל תרבות ארצי מקנה לתלמידים מגיל הגן ועד י"ב, כלים לצפייה מודעת ובעלת משמעות בששת תחומי האמנות – תיאטרון, מחול, מוזיקה, קולנוע, ספרות ואמנות פלסטית.

 התוכנית משותפת למשרד החינוך, לחברה למתנ"סים ולרשויות המקומיות.

התוכנית פועלת החל משנת 1987.